joi, 30 decembrie 2010

Happy New Old Year (sau Ce a fost si ce va sa vina)

      E 30 decembrie 2010. Penultima zi din an. Tragem linie si punem cap la cap implinirile sau dezamagirile. Conform opiniei generale 2010 a fost un an de cacat (scuzati cuvantul "an"). A fost anul in care cei de la putere au intrat cu topoarele in ceea ce inseamna remuneratie si au taiat cat au putut, de la unii mai mult de la altii mai putin. A fost si anul in care opozitia si puterea au dovedit faptul ca apartin unei clase politice de nivel inferior iar pentru ei sintagma "VOX POPULI, VOX DEI" e doar un citat prost dintr-o limba moarta. A fost anul in care oamenii mai mult sau mai putin intregi la minte au recurs la gesturi fatale in incercarea de a schimba ceva sau macar de a atrage atentia asupra problemelor. FLASH! FLASH! FLASH! Nu s-a schimbat nici un rahat! Totul e la fel! FLASH! FLASH! FLASH!
      In 2010 am putut observa cum lumea se schimba, cum unii uita sa fie oameni. Am vazut cum unora le pasa doar de burta lor si iti sunt prieteni atata timp cat le servesti interesele. Pe de alta parte mi-am dat seama cine sunt prietenii adevarati si in cine pot sa am incredere, cine este alaturi de tine cand ai nevoie si cine iti da cu piciorul atunci cand te doare. Am vazut multe frunti incruntate de grija, multi pumni stransi a razbunare si multi dinti inclestati din manie. Prea multe griji pentru prea putini oameni si prea multi oameni ranjind la necazul altuia.
      2010 a fost un an greu si pentru mine. A fost un an in care am invatat ce inseamna sa stai la coada la Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca. Am invatat ca somajul vine intre 16 si 25 ale lunii si daca nu te prezinti la viza in ziua in care esti programat risti sa te uiti in gol dupa postas. A fost un an in care banii au capatat o alta valoare si am invatat cum sa ii planific mai bine. In 2010 am avut parte si de bucurii dar si de lacrimi, de zambete si de palme, dar asa iti arata viata ca ea are un curs de urmat si nu tot timpul este lin sau anevoios.
      2010. Un an. La fel ca 2009 sau ca 2008 doar cu ceva griji in plus. Trece si nu se mai intoarce. Asa bun sau rau cum a fost el, se duce si vine 2011. Va fi un an ca si 2010 si ceva griji in plus, cu mai putine zile libere legale in cursul saptamanii si cu inca o zi de nastere in viata fiecaruia dintre noi. In rest totul e la fel. La multi ani!!!!

Un comentariu: